Kwiatek – głoska [z] w śrógłosie

Małe ale bardzo intensywne ćwiczenie z głoską [z] w śródgłosie – świetne zarówno w terapii seplenienia jak i mowy bezdźwięcznej.

Zadanie zostało przygotowane w formie karty pracy i zawiera: ćwiczenia poprawnej wymowy logotomów oraz słów zawierających głoskę [z] w śródgłosie; kolorowanie, rysowanie po kropkach oraz wycinanie a także uzupełnianie słów brakującymi literami. A na koniec uzyskujemy bardzo ciekawą wklejkę do zeszytu – kwiatka z odchylanymi płatkami pod którymi kryją się obrazki:)

karta pracy do wydruku ćwiczenia sylabowe z głoską [z]

Na początku zapoznajemy dziecko z całą kartą pracy: ćwiczymy logotomy i słowa zgodnie z metodyką postępowania logopedycznego oraz potrzebami dziecka. Następnie dziecko łączy kropki – do tego celu można użyć ołówka, kredek lub mazaków. Kolorowanie ilustracji proponuję pozostawić jako pracę domową. Tym sposobem nie stracimy czasu na zajęciach a przy okazji zaangażujemy dziecko do powtórzenia materiału i pracy w domu.

karta pracy do wydruku ćwiczenia sylabowe terapia logopedyczna szereg syczący głoski dźwięczzne

Kwiatka z logotomami wycinamy:

kwiatek ćwiczenia sylabowe z głoską [z] logopedyczny lapbook

i naklejamy na kwiatka z doniczką.

kwiatek ćwiczenia sylabowe z głoską [z] w śródgłosie

Ważnym elementem jest uzupełnienie słówek brakującymi literami – można to zrobić pozostawiając dziecku wzór lub zakrywając słowa i prosząc o wykonanie tej czynności z pamięci. Oczywiście, zapisane słowa głośno odczytujemy:)

karta pracy do wydruku ćwiczenia sylabowe logopedia

I gotowe! Płatki kwiatka odchylają się a pod nimi znajdują się pasujące do ćwiczeń ilustracje!

karta pracy ćwiczenia sylabowe z głoską [z] w śródgłosie

Wykonujący tyle różnorodnych aktywności w bardzo interesujący sposób ćwiczymy wymowę a także sprawność manualną dzieci. Jednocześnie całe zadanie to interaktywna wklejka do zeszytu logopedycznego, motywująca do pracy w domu.

Dodatkowo umieściłam ćwiczenie do pracy nad głoską [z] w towarzystwie różnych samogłosek. Należy powtarzać logotomy rozpoczynając od A po lewej stronie i czytać je ze wszystkimi po kolei samogłoskami po prawej stronie – dziecko odczytuje więc: aza, azo, aze, azu, azy. I dalej czytamy rozpoczynając do O: oza, ozo, oze, ozu, ozy… To świetna wprawka utrwalająca prawidłową wymowę ćwiczonej głoski!

Można je także wykorzystać przy terapii mowy bezdźwięcznej – wtedy dziecko czyta kolejne logotomy najgłośniej jak potrafi i dzięki temu udźwięcznia się spółgłoska zamieszczona między samogłoskami…. Natomiast jeśli to ćwiczenie nie jest potrzebne można je zwyczajnie wyrzucić z pozostałymi ścinkami papieru.

Dobrej zabawy i owocnych ćwiczeń!



Cześć!
Tu Monika z domologo.pl.
W tworzenie strony i pomocy logopedycznych wkładam wiele serca i pracy. Staram się, by zamieszczane materiały były wartościowe i atrakcyjne dla dzieci.
Jeśli chcesz, możesz wspomóc mnie w tym działaniu i w zamian podarować mi wirtualną kawę. Będzie mi bardzo miło :)
Serdecznie dziękuję!


Postaw mi kawę

Dodaj komentarz