Krótkie, rymowane zadanie z obrazkami zawierającymi w swojej nazwie głoskę [L] w różnych pozycjach artykulacyjnych. Słowa zostały dobrane z zachowaniem czystości fonetycznej. Zadanie zostało przygotowane z myślą o utrwalaniu prawidłowej wymowy tej głoski.
Ćwiczenie polega na dopasowaniu obrazków w taki sposób, by ich nazwy rymowały się ze sobą. Składa się z 24 obrazków tworzących 12 rymów i zostało przygotowane na dwóch stronach wydruku.
Wydrukuj plik:
Obrazki zamieszczone na drugiej karcie należy wyciąć i nakleić we wskazanych miejscach. Uzyskamy dzięki temu świetną kartę z odginanymi okienkami. Innym pomysłem jest potraktowanie zadania jako loteryjki – wtedy dziecko na zajęciach dopasowuje do siebie słówka a dopiero w domu nakleja je we właściwych miejscach.
Można również wyciąć obrazki z obu kart, podkleić je kolorowym papierem i grać w memo lub zrobić z nich prostą układankę.
Jeśli bawimy się ze starszym dzieckiem można poprosić je o dopowiedzenie trzeciego, rymującego się słowa. Na przykład: walec – palec – malec; balon – salon – talon… Słowa wymyślane przez dziecko mogą zawierać głoskę [L] ale nie muszą – i tak będzie to intensywne ćwiczenie zarówno prawidłowej wymowy jak i słuchu fonematycznego.
Miłej zabawy i owocnych ćwiczeń!
Dodatkowo
Kompletny zestaw materiałów do pracy nad głoską [L] znajdziesz w paczce gier logopedycznych.
Moja głoska [L/L’]. Paczka gier logopedycznych jest to zestaw obejmujący pomoce do pracy nad prawidłową wymową głoski [L] oraz jej miękkiego odpowiednika [L’]. Już nie musisz się martwić, co dalej ani tracić czasu na wyszukiwanie materiałów do zajęć! Bawiąc się z dzieckiem, z wykorzystaniem gier zawartych w opracowaniu, osiągniesz zamierzony cel.
W paczce znajdziesz:
– zestaw 88 stron gier planszowych, dzięki którym przeprowadzisz kompleksową terapię głoski [L] oraz głoski [L’], głoski te nie mieszają się w zadaniach;
– 6 stron słowniczka obrazkowo-wyrazowego oraz 2 strony słowniczka zajęciowego;
– materiał językowy jest bogaty, czysty fonetycznie, opracowany zgodnie z metodyką postępowania logopedycznego;
– różnorodne, autorskie gry z prostymi do nazwania obrazkami, tworzą kanwę do świetnej zabawy;
– efekt końcowy to piękna wymowa!