Małe ale bardzo intensywne ćwiczenie z głoską [j] w śródgłosie.
Zadanie zostało przygotowane w formie karty pracy i zawiera: ćwiczenia poprawnej wymowy logotomów oraz słów zawierających głoskę [j] w śródgłosie; kolorowanie, rysowanie po kropkach oraz wycinanie a także uzupełnianie słów brakującymi literami. A na koniec uzyskujemy bardzo ciekawą wklejkę do zeszytu – kwiatka z odchylanymi płatkami pod którymi kryją się obrazki:)
Wydrukuj:
Na początku zapoznajemy dziecko z całą kartą pracy: ćwiczymy logotomy i słowa zgodnie z metodyką postępowania logopedycznego oraz potrzebami dziecka. Następnie dziecko łączy kropki – do tego celu można użyć ołówka, kredek lub mazaków. Kolorowanie ilustracji proponuję pozostawić jako pracę domową. Tym sposobem nie stracimy czasu na zajęciach a przy okazji zaangażujemy dziecko do powtórzenia materiału i pracy w domu.
Kwiatka z logotomami wycinamy i naklejamy na kwiatka z doniczką.
Ważnym elementem jest uzupełnienie słówek brakującymi literami – można to zrobić pozostawiając dziecku wzór lub zakrywając słowa i prosząc o wykonanie tej czynności z pamięci. Oczywiście, zapisane słowa głośno odczytujemy:)
I gotowe! Płatki kwiatka odchylają się a pod nimi znajdują się pasujące do ćwiczeń ilustracje!
Wykonujący tyle różnorodnych aktywności w bardzo interesujący sposób ćwiczymy wymowę a także sprawność manualną dzieci. Jednocześnie całe zadanie to interaktywna wklejka do zeszytu logopedycznego, motywująca do pracy w domu.
Dodatkowo umieściłam ćwiczenie do pracy nad głoską [j] w towarzystwie różnych samogłosek. Należy powtarzać logotomy rozpoczynając od A po lewej stronie i czytać je ze wszystkimi po kolei samogłoskami po prawej stronie – dziecko odczytuje więc: aja, ajo, aje, aju, aji. I dalej czytamy rozpoczynając do O: oja, ojo, oje, oju, oji… To świetna porcja ćwiczeń!
Dobrej zabawy i owocnych ćwiczeń!