Logopedyczny Piotruś – głoska [z]

Utrwalanie prawidłowej wymowy może być prawdziwą przygodą! Zapraszam do gry w Logopedycznego Piotrusia z obrazkami zawierającymi w nazwie głoskę [z]. Przygotowałam trzy zestawy do gry:
* Piotruś z obrazkami z głoską [z] w nagłosie,
* Piotruś z obrazkami z głoską [z] w śródgłosie,
* Piotruś z obrazkami ilustrującymi połączenia wyrazowe z głoską [z].

Logopedyczny Piotruś - głoska [z] w nagłosie, śródgłosie, połączenia wyrazowe

Wydrukuj i wytnij wszystkie karty. Do druku najlepiej jest użyć bloku technicznego. Karty są wtedy mocniejsze i obrazki nie prześwitują. Wśród kart znajdziesz karty tytułowe; jeśli umieścisz je na wierzchu każdej z talii, łatwo zorientujesz się, co jest w środku.

  1. Piotruś z głoską [z] w nagłosie …….str. 1
  2. Piotruś z głoską [z] w śródgłosie …….str. 5
  3. Piotruś – połączenia wyrazowe …….str. 9
Ten materiał jest dostępny wyłącznie dla subskrybentów Domologo+
Dołącz do grona naszych subskrybentów, aby uzyskać pełen dostęp do wartościowych materiałów, które pomogą Ci osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty.
Nie przegap tej okazji – wykup subskrypcję Domologo+ już teraz i zacznij korzystać z pełni możliwości!

Zasady gry w Piotrusia

Gra składa się z 25 kart: dwanaście par obrazków oraz Piotrusia, która jest bez pary. Potasuj karty i rozdaj między uczestników gry. Na początku gracze wykładają pary z posiadanych w ręku kart. Następnie gracz z największą liczbą kart pozwala wyciągnąć od siebie jedną kartę graczowi siedzącemu obok. Jeśli gracz wyciągnął kartę tworzącą parę z jedną z jego kart, wykłada ją na stół. Następnie pozwala wyciągnąć kartę kolejnemu graczowi.

Gra kończy się w momencie, gdy gracze nie mają już kart w rękach. Wygrywa ten, kto jako pierwszy wyłoży wszystkie swoje karty, natomiast przegrywa ten, kto zostaje z Piotrusiem w ręku:)

By gra miała charakter ćwiczenia logopedycznego, nazywaj obrazki, które wykładasz na stół. Karty mogą również posłużyć do gry w memo.

Gra w Logopedycznego Piotrusia to świetny trening umiejętności społecznych.
Dobrze też zaplanuj czas! Ta gra budzi wiele emocji i zwykle dzieci chcą rozegrać więcej niż jedną partię!

Dodatkowo

Wykorzystując karty z gry można przeprowadzić ćwiczenie w tworzeniu liczby mnogiej. Na zakończenie gry, gdy już mamy wyłożone wszystkie pary, dorosły mówi: jedna zupa, dwie…. i dziecko dopowiada: zupy. Oczywiście nie zawsze jest to możliwe. Są również słowa, które są podane w liczbie mnogiej. Wtedy należy poprosić, by dziecko stworzyło liczbę pojedynczą: dużo zabawek, jedna…. zabawka!
Takie zadanie to świetny moment na złapanie oddechu od emocjonującej rozgrywki, ćwiczenie gramatyczne a także znakomity sposób na kolejną okazję do poćwiczenia prawidłowej wymowy głoski.

Dobrej zabawy i owocnych ćwiczeń!

Obejrzano w sumie 555 razy, z czego dzisiaj 1 raz(y).

Dodaj komentarz