Logopedyczny Tetris to kolejna nowość wśród gier planszowych; jest przeznaczona dla nieco starszych dzieci, pracujących nad poprawną wymową głoski [r]. Połączenie doskonale dobranego słownictwa, wplecionego w interesującą rozgrywkę, wraz z estetyczną, oszczędną grafiką i elementem losowości, daje świetne narzędzie do intensywnej pracy. Przygotowany materiał językowy obejmuje słowa z połączeniem [tr] w nagłosie, śródgłosie i wygłosie oraz połączenia wyrazowe. Mieści się na 9 stronach wydruku.
Gra jest przeznaczona dla dzieci szkolnych, młodsze dzieci [6 lat] będą potrzebować wsparcia w zakresie odwracania figur w przestrzeni. Trzeba pamiętać, że ten element gry jest szczególnie cenny, jeśli chodzi o dzieci z ryzykiem dysleksji. Umiejętność sprawnego odwracania obiektów w przestrzeni jest bowiem warunkiem koniecznym do poprawnego identyfikowania liter, takich jak: p, b, d, g; u, n, a tym samym wiąże się z nauką czytania.
Do gry potrzebna jest jedna kostka oraz kolorowe pisaki: kredki lub mazaki. Każdy z graczy musi mieć swoją planszę, dzięki temu możesz pracować z dziećmi z różnymi potrzebami, grając w taką samą grą, ale z różnym słownictwem. Zatem gra Tetris to kolejna gra, która sprawdzi się znakomicie w pracy grupowej.
Wybierz materiał, którego potrzebujesz i wydrukuj! Nie musisz go pobierać, możesz wydrukować wybrane strony bezpośrednio z zamieszczonego podglądu.
- Połączenie [tr] w nagłosie wyrazów………. str. 1
- Połączenie [tr] w nagłosie wyrazów………. str. 4
- Połączenie [tr] w nagłosie wyrazów………. str. 7
- Połączenia wyrazowe z [tr]………. str. 8
Dołącz do grona naszych subskrybentów, aby uzyskać pełen dostęp do wartościowych materiałów, które pomogą Ci osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty.
Nie przegap tej okazji – wykup subskrypcję Domologo+ już teraz i zacznij korzystać z pełni możliwości!
Zasady gry
Na początku wszyscy uczestnicy gry kolorują klocki zamieszczone w instrukcji, na wybrane przez siebie kolory. Gracze kolejno rzucają kostką i kolorują na planszy odpowiednią ilość kwadracików, zgodną z wyznaczonym przez kostkę schematem. Klocki można odwracać w przestrzeni [są do tego guziczki na planszy – oczywiście na niby;)]. Ja moim młodszym uczniom rysowałam klocki 2, 3, 4 i 6 na oddzielnych karteczkach i gdy wypadały, pokazywałam jak można je odwrócić, by pasowały.
Kolorowanie klocków powinno rozpoczynać się od dołu. Najlepiej, by do siebie dotykały.
Runda jest zakończona, gdy nie można już zmieścić na planszy żadnego klocka! Wygrywa ta osoba, której zostało najmniej pustych miejsc.
Oczywiście, aby gra miała charakter ćwiczenia logopedycznego, należy nazywać wylosowane obrazki.
Wielu radosnych rozgrywek i owocnych ćwiczeń!