Balansujące kubeczki

W ramach urozmaicenia zajęć logopedycznych staram się stosować różne metody, które mają na celu zaangażowanie dzieci w niecodzienne aktywności. Tu proponuję uniwersalną zabawę, którą nazywam „Balansujące kubeczki” – jest to połączenie gry zręcznościowej z typowymi ćwiczeniami logopedycznymi.

Do przeprowadzenia zabawy potrzebne są jednorazowe kieliszki – najlepiej kolorowe [ja nazywam je kubeczkami] oraz zestaw obrazków lub niewielkich kart ze słowami z ćwiczonymi przez dziecko głoskami.

Zadaniem dziecka/dzieci jest zbudowanie jak najwyższej wieży z kubeczków przekładanych obrazkami. Za każdym razem, gdy dziecko poprawnie wypowie nazwę obrazka, może wziąć kolejny kubeczek do swojej wieży. Wieżę układamy do momentu aż się nie przewróci! Wygrywa to dziecko, które zbuduje najwyższą wieżę! Dla dodania rumieńców zabawie, zapisuję wszystkie szkolne rekordy w tabelce. Dzieci bardzo angażują się w to zadanie, jest mnóstwo śmiechu i hałasu, gdy wieża się wywraca i oczywiście niezapomnianych emocji!

Ważne, by przed rozpoczęciem zadania powiedzieć dzieciom, że każda wieża się przewróci robiąc przy okazji dużo hałasu!

Na zdjęciach poniżej – do zabawy zostały użyte obrazki z gry „Szumi i szeleści – wąż logopedyczny” – doskonałe zarówno do nazywania jak i czytania podpisów.

Tu wieże były budowane z kart oraz obrazków z gry „Psotne słówka”. Na kartach zasłaniałam obrazki i dzieci czytały podpisy zaś obrazki były przez młodsze dzieci – tylko nazywane.

Widać tu też dokupione przeze mnie oryginalne „Balansujące kieliszki” ale naprawdę był to zupełnie zbędny zakup. Te jednorazowe cieszyły się większym wzięciem i zdecydowanie wyższe budowało się z nich wieże.

Po lewej stronie budowle z „Loteryjki obrazkowej logopedycznej” – zajęcia prowadzone z trójką dzieci i po prawej stronie z kart „Piotrusia logopedycznego”.

Starsze, czytające dzieci, kubeczki przekładały kartami do czytania z gier „Szczypiąca szczypawka” oraz „Korale koloru koralowego”. Obie gry bardzo polecam!

Nasz tegoroczny rekord to 18 kubeczków i należy do ucznia z III klasy:)

Serdecznie polecam to zadanie! Można łatwo je dostosować do potrzeb dzieci uzyskując przy okazji dużą liczbę powtórzeń i – co równie ważne – dostarczyć dzieciom niezapomnianych wrażeń!

Podziel się z innymi!

Dodaj komentarz