Gra planszowa Wyścigi z polami opatrzonymi obrazkami zawierającymi w swojej nazwie jednocześnie głoski syczące i szumiące. Materiał językowy został tak dobrany, by dziecko mogło biegle opanować wymowę najtrudniejszych słów.
Zasady gry są tradycyjne – wygrywa ta osoba, która jako pierwsza dotrze do mety. Dla urozmaicenia rozgrywki należy dodać pola specjalne poprzez pokolorowanie obwódki pola lub inny znak graficzny. Dla przykładu zatrzymanie pionka na polu: czerwonym – dwa pola do przodu, niebieskim – jedno pole do tyłu, żółtym – ułóż zdanie z obrazkiem, zielonym – znalezienie rymy do nazwy obrazka, różowym – powtórz słowo 3 razy, pomarańczowym – dodatkowy rzut kostką, fioletowym – podziel słowo na sylaby, brązowym – podziel słowo na głoski. Można też dodać drabiny przekierowujące na wybrane pole.
Oczywiście liczba i aktywność pól specjalnych musi być dostosowana do możliwości dziecka.
Wydrukuj plik:
Słownictwo: szosa, jajecznica, zderzenie, słonecznik, serduszko, uczennica, żelazo, zapalniczka, listonosz, czerwiec, zboże, zjeżdżalnia, suszarka, córeczka, żaluzja, czosnek, saszetka, Calineczka, zamrażarka, dżdżownica szałas, cukiereczek, drzazga, susza, szympans, wilczyca, żelazko, czasopismo, szesnastka, czarownica, jeżozwierz, fistaszek, staruszek, plecaczek, brzoza, sprężyna.
Zobacz też inne gry z serii: Wyścigi z głoską!
Radosnej zabawy i owocnych ćwiczeń!
Zobacz też inne propozycje z kategorii głoski szumiące i syczące