Logopedyczny Tetris – różnicowanie [s-sz]

Logopedyczny Tetris to logopedyczna gra planszowa przeznaczona dla nieco starszych dzieci, pracujących nad różnicowaniem głosek [s-sz]. Połączenie doskonale dobranego słownictwa, wplecionego w interesującą rozgrywkę, wraz z estetyczną, oszczędną grafiką i elementem losowości, daje świetne narzędzie do intensywnej pracy. Przygotowany materiał językowy obejmuje połączenia wyrazowe zawierające głoski [s] i [sz] oraz słowa zawierające jednocześnie obie te głoski. Mieści się na 5 stronach wydruku.

Gra jest przeznaczona dla dzieci szkolnych, młodsze dzieci [6 lat] będą potrzebować wsparcia w zakresie odwracania figur w przestrzeni. Trzeba pamiętać, że ten element gry jest szczególnie cenny, jeśli chodzi o dzieci z ryzykiem dysleksji. Umiejętność sprawnego odwracania obiektów w przestrzeni jest bowiem warunkiem koniecznym do poprawnego identyfikowania liter, takich jak: p, b, d, g; u, n, a tym samym wiąże się z nauką czytania.

Do gry potrzebna jest jedna kostka oraz kolorowe pisaki: kredki lub mazaki. Każdy z graczy musi mieć swoją planszę, dzięki temu możesz pracować z dziećmi z różnymi potrzebami, grając w taką samą grą, ale z różnym słownictwem. Zatem gra Tetris to kolejna gra, która sprawdzi się znakomicie w pracy grupowej.

Tetris różnicowanie [s-sz]

Wybierz materiał, którego potrzebujesz i wydrukuj! Nie musisz go pobierać, możesz wydrukować wybrane strony bezpośrednio z zamieszczonego podglądu:
– połączenia wyrazowe, gdzie jedno słowo zawiera głoskę [s], drugie głoskę [sz] str. 1
– głoski [s] i [sz] w jednym słowie str. 3

Ten materiał jest dostępny wyłącznie dla subskrybentów Domologo+
Dołącz do grona naszych subskrybentów, aby uzyskać pełen dostęp do wartościowych materiałów, które pomogą Ci osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty.
Nie przegap tej okazji – wykup subskrypcję Domologo+ już teraz i zacznij korzystać z pełni możliwości!

Zasady gry

Na początku wszyscy uczestnicy gry kolorują klocki zamieszczone w instrukcji, na wybrane przez siebie kolory. Gracze kolejno rzucają kostką i kolorują na planszy odpowiednią ilość kwadracików, zgodną z wyznaczonym przez kostkę schematem. Klocki można odwracać w przestrzeni [są do tego guziczki na planszy – oczywiście na niby;)]. Ja moim młodszym uczniom rysowałam klocki 2, 3, 4 i 6 na oddzielnych karteczkach i gdy wypadały, pokazywałam jak można je odwrócić, by pasowały.
Kolorowanie klocków powinno rozpoczynać się od dołu. Najlepiej, by do siebie dotykały.
Runda jest zakończona, gdy nie można już zmieścić na planszy żadnego klocka! Wygrywa ta osoba, której zostało najmniej pustych miejsc.

Oczywiście, aby gra miała charakter ćwiczenia logopedycznego, należy nazywać wylosowane obrazki.

Wielu radosnych rozgrywek i owocnych ćwiczeń!

Obejrzano w sumie 601 razy, z czego dzisiaj 1 raz(y).

Dodaj komentarz

Domologo.pl
Przegląd prywatności

Używamy plików cookie, żeby zapewnić poprawne funkcjonowanie strony. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika. Pomagają one dopasować funkcjonalność strony na wielu warstwach, od warstwy użytkowej aż po dopasowanie reklam albo badania użytkowania strony. Więcej o tym jak używamy cookies znajdziesz na stronie Polityka prywatności.