Gra planszowa Wyścigi z polami opatrzonymi obrazkami z głoską [ż/rz] we wszystkich pozycjach artykulacyjnych. Słowa są dobrane z zachowaniem czystości fonetycznej – bez głosek opozycyjnych.
Zasady gry są tradycyjne – wygrywa ta osoba, która jako pierwsza dotrze do mety. Dla urozmaicenia rozgrywki należy dodać pola specjalne poprzez pokolorowanie obwódki pola lub inny znak graficzny. Dla przykładu zatrzymanie pionka na polu: czerwonym – dwa pola do przodu, niebieskim – jedno pole do tyłu, żółtym – ułóż zdanie z obrazkiem, zielonym – znalezienie rymy do nazwy obrazka, pomarańczowym – dodatkowy rzut kostką. Można też dodać drabiny przekierowujące na wybrane pole.
Wydrukuj plik:
Słownictwo: pożar, grzyb, piżama, żółw, jarzębina, żuk, plaża, leżak, żyrafa, filiżanka, korzenie, kożuch, róża, żmija, olbrzym, żaglówka, grzejnik, burza, żaba, żółtko, żakiet, wieża, kałuża, koleżanki, talerzyk, grzechotka, orzeł, grzanka, żonkil, grzebień, rzepa, rzeka, jeżyny, grzywka, wierzba, morze.
A tak oto wygląda gra opracowana przez dziecko:
Zobacz też inne gry z serii: Wyścigi z głoską!
Radosnej zabawy i owocnych ćwiczeń!
W poszukiwaniu ciekawych pomysłów do pracy, zapraszam także do sklepu domologo: