Gra planszowa Wyścigi z polami opatrzonymi obrazkami z głoską [sz] w nagłosie, wygłosie oraz śródgłosie. Słowa są dobrane z zachowaniem czystości fonetycznej – bez głosek opozycyjnych.
Zasady gry są tradycyjne – wygrywa ta osoba, która jako pierwsza dotrze do mety. Dla urozmaicenia rozgrywki należy dodać pola specjalne poprzez pokolorowanie obwódki pola lub inny znak graficzny. Dla przykładu zatrzymanie pionka na polu: czerwonym – dwa pola do przodu, niebieskim – jedno pole do tyłu, żółtym – ułóż zdanie z obrazkiem, zielonym – znalezienie rymy do nazwy obrazka, różowym – powtórz słowo 3 razy, pomarańczowym – dodatkowy rzut kostką, fioletowym – podziel słowo na sylaby, brązowym – podziel słowo na głoski. Można też dodać drabiny przekierowujące na wybrane pole.
Oczywiście liczba i aktywność pól specjalnych musi być dostosowana do możliwości dziecka.

Słownictwo: szynka, szampon, szalik, kosz, kalosz, pióropusz, koszula, kieszeń, wieszak, szyszka, szaszłyk, szerszeń, szuflada, szop, szafa, gulasz, mysz, bambosz, maszyna, muszla, groszek, szynszyla, szyszak, poduszka, szopka, szminka, szufelka, kapelusz, afisz, tusz, naszyjnik, uszy, kieliszek, kasztan, gruszki, puszka.
Zobacz też inne gry z serii: Wyścigi z głoską!
Gra w wersji on-line:

Radosnej zabawy i owocnych ćwiczeń!