Prosta interpretacja popularnej gry w kółko i krzyżyk w wydaniu logopedycznym. Zabawa jest na tyle lubiana przez dzieci, że warto ją zastosować w terapii logopedycznej ale z użyciem obrazków zawierających w swojej nazwie ćwiczoną przez dziecko głoskę. Mój pomysł na tą grę to uniwersalna plansza z wyznaczonymi polami i ruchome obrazki, które można dowolnie zmieniać.
Do przygotowania logopedycznej gry w kółko i krzyżyk wystarczy kartka papieru i kolorowa taśma samoprzylepna. Do tego małe obrazki [moje pochodzą z serwisu printoteka.pl]. Żetony do oznaczania pół to plastikowe nakrętki z narysowanymi czarnym markerem znakami o i x.
Zamiast drukowania gotowej planszy do gry proponuję pustą planszę z ruchomymi obrazkami. W zależności od przerabianego materiału wybieramy obrazki zawierające w swojej nazwie np.: głoskę [c] w wygłosie
lub głoskę [c] w nagłosie. Oczywiście można użyć dowolnego zestawu obrazków ćwiczącego wybraną głoskę.
Zabawa polega na naprzemiennym oznaczaniu pól swoim znaczkiem. Wygrywa osoba która pierwsza położy 3 swoje żetony w linii prostej- poziomo, pionowo lub po skosie. By zabawa była grą logopedyczną musimy nazywać obrazki na których kładziemy żetony.
To prawdziwie emocjonująca gra a w dodatku intensywnie nasycona ćwiczonymi słowami.
Serdecznie polecam!