Kreatywne zadanie logopedyczne wprowadzające podwojoną głoskę [k]. Bazując na kolorowym kółku należy stworzyć rysunek zawierający w swojej nazwie głoskę [k]. To zadanie może stanowić urozmaicenie pracy utrwalającej poprawną artykulację w czasie zajęć logopedycznych lub pracę domową.
Do przygotowania zadania będą potrzebne kolorowe kółka przygotowane przy użyciu dziurkacza ozdobnego w kształcie koła 2,5 cm, klej oraz flamastry.
Dzieci, które są biegłe w sztuce wymyślania oraz rysowania mogą same tworzyć obrazki. W czasie rysowania dziecko pełnym zdaniem opisuje to, co robi, np.: „Żółte kółko wygląda jak kurczak”…. Wyobraźnia dzieci nie ma granic, ale jeśli jakieś dziecko ma problem z wymyśleniem rysunku można je naprowadzić opisując dany przedmiot lub zadając zagadkę.
Dla przykładu z kółka można stworzyć następujące obrazki: kwiatek, kaktus, kurczak, piłka, oko, kot, bułka, pająk, rak, jajko, królik, ślimak.
Młodszym dzieciom można dla ułatwienia narysować wzór a następnie poprosić o jego odtworzenie. Wychodzą naprawdę fantastyczne rysunki!
Tu mamy rysunki obrazujące następujące słowa: kiwi, oko, jajko, bułka, piłka, kurczak, ślimak, pająk.
Jeśli pracujemy z większą ilością dzieci możemy zaproponować konkurs na wymyślanie rysunków z głoską [k]. Wygrywa oczywiście ten, kto wymyśli więcej. Obrazki z podwojoną głoską [k] liczą się podwójnie:)
Sukcesów w pracy nad głoską [k] a przede wszystkim: dobrej zabawy!!