Gra planszowa Wyścigi z polami opatrzonymi obrazkami z głoską [d] w nagłosie i śródgłosie wyrazów. Słowa zostały dobrane z zachowaniem czystości fonetycznej – bez głosek opozycyjnych.
Zasady gry są tradycyjne – wygrywa ta osoba, która jako pierwsza dotrze do mety. Dla urozmaicenia rozgrywki należy dodać pola specjalne poprzez pokolorowanie obwódki pola lub inny znak graficzny. Dla przykładu zatrzymanie pionka na polu: czerwonym – dwa pola do przodu, niebieskim – jedno pole do tyłu, żółtym – ułóż zdanie z obrazkiem, zielonym – znalezienie rymy do nazwy obrazka, różowym – powtórz słowo 3 razy, pomarańczowym – dodatkowy rzut kostką, fioletowym – podziel słowo na sylaby, brązowym – podziel słowo na głoski. Można też dodać drabiny przekierowujące na wybrane pole.
Liczba i aktywność pól specjalnych musi być dostosowana do możliwości dziecka. Jednak nie powinno ich być zbyt dużo!
Wydrukuj plik:
Słownictwo: duch, jagody, dach, panda, dywan, jeden, dodawanie, gwizdek, delfin, pudło, dynia, mydło, domino, lody, dym, indyk, dinozaur, woda, dom, wydma, dudek, pudel, dama, gwiazda, dłoń, pada, dyplom, lodówka, dół, buda, dwa, chodnik, dąb, medal, duplo, widelec.
Zobacz też inne gry z serii: Wyścigi z głoską!
Radosnej zabawy i owocnych ćwiczeń!
W poszukiwaniu ciekawych pomysłów do pracy, zapraszam także do sklepu domologo: