Kwiatek sylabowy z głoską [d] w śródgłosie

Małe ale bardzo intensywne ćwiczenie z głoską [d] w śródgłosie.

Zadanie zostało przygotowane w formie karty pracy i zawiera: ćwiczenia poprawnej wymowy logotomów oraz słów zawierających głoskę [d] w śródgłosie; kolorowanie, rysowanie po kropkach oraz wycinanie a także uzupełnianie słów brakującymi literami. A na koniec uzyskujemy bardzo ciekawą wklejkę do zeszytu – kwiatka z odchylanymi płatkami pod którymi kryją się obrazki:)

Kwiatek - głoska [d] w śródgłosie logotomy dźwięczne

Wydrukuj plik:

  • Duduś to bohater serialu animowanego dla dzieci pod tytułem: „O rety! Psoty Dudusia Wesołka”.

Na początku zapoznajemy dziecko z całą kartą pracy: ćwiczymy logotomy i słowa zgodnie z metodyką postępowania logopedycznego oraz potrzebami dziecka. Następnie dziecko łączy kropki – do tego celu można użyć ołówka, kredek lub mazaków. Kolorowanie ilustracji proponuję pozostawić jako pracę domową. Tym sposobem nie stracimy czasu na zajęciach a przy okazji zaangażujemy dziecko do powtórzenia materiału i pracy w domu.

Kwiatka z logotomami wycinamy i naklejamy na kwiatka z doniczką.

Ważnym elementem jest uzupełnienie słówek brakującymi literami – można to zrobić pozostawiając dziecku wzór lub zakrywając słowa i prosząc o wykonanie tej czynności z pamięci. Oczywiście, zapisane słowa głośno odczytujemy:)

I gotowe! Płatki kwiatka odchylają się a pod nimi znajdują się pasujące do ćwiczeń ilustracje!

Wykonujący tyle różnorodnych aktywności w bardzo interesujący sposób ćwiczymy wymowę a także sprawność manualną dzieci. Jednocześnie całe zadanie to interaktywna wklejka do zeszytu logopedycznego, motywująca do pracy w domu.

Dodatkowo umieściłam ćwiczenie do pracy nad głoską [d] w towarzystwie różnych samogłosek. Należy powtarzać logotomy rozpoczynając od A po lewej stronie i czytać je ze wszystkimi po kolei samogłoskami po prawej stronie – dziecko odczytuje więc: ada, ado, ade, adu, ady. I dalej czytamy rozpoczynając do O: oda, odo, ode, odu, ody… Jest to ćwiczenie na uzyskanie dźwięczności w terapii mowy bezdźwięcznej – wtedy dziecko czyta kolejne logotomy najgłośniej jak potrafi i dzięki temu udźwięcznia się spółgłoska zamieszczona między samogłoskami….

Dobrej zabawy i owocnych ćwiczeń!

Zapraszam również do sklepu domologo:

Obejrzano w sumie 2 181 razy, z czego dzisiaj 1 raz(y).

Dodaj komentarz