Słówka z duchem! Głoska [L] i [L’]

Słówka z duchem to wyjątkowe, pełne magii zadanie, które łączy intensywną pracę logopedyczną z wesołą zabawą. Na początku wybierz planszę, której potrzebujesz. Do wyboru przygotowałam trzy karty z głoską [L]: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie oraz jedną kartę z głoską [L’]. Zasady dla młodszych dzieci są niezwykle proste: na każdym polu należy umieścić kawałeczek waty, a następnie starannie wypowiedzieć nazwę znajdującego się na nim obrazka. Dziecko pracuje tak długo, aż wszystkie obrazki zostaną zakryte i pojawi się postać uroczego, puchatego duszka!

A teraz najlepsza część zabawy, podczas której dzieją się prawdziwe czary! Niezwykłe wyzwanie dla wielkiego czarodzieja i nieustraszonego pogromcy duchów! Należy zdmuchnąć wszystkie kawałeczki waty z planszy, tak by duch nagle zniknął! Ten element doda całemu zadaniu wyjątkowej dynamiki, stanowi również ćwiczenie oddechowe.

Do zasłonięcia obrazków można wykorzystać także elementy wypełnienia paczek – “chrupki”, pomponiki lub przeróżne liczmany. Jeśli wydrukujesz planszę na kolorowym papierze, białe elementy przykrywające obrazki będą bardziej widoczne.

W dalszej części artykułu znajdziesz również instrukcję, w jaki sposób zmodyfikować Słówka z duchem w grę planszową, przeznaczoną dla nieco starszych dzieci.

Słówka z duchem! Głoska [L] i [L']

Wydrukuj potrzebną Ci planszę:
Głoska [L] w nagłosie str…………1
Głoska [L] w wygłosie str…………2
Głoska [L] w śródgłosie str…………3
Głoska [L’] w nagłosie str…………4

Ten materiał jest dostępny wyłącznie dla subskrybentów Domologo+
Dołącz do grona naszych subskrybentów, aby uzyskać pełen dostęp do wartościowych materiałów, które pomogą Ci osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty.
Nie przegap tej okazji – wykup subskrypcję Domologo+ już teraz i zacznij korzystać z pełni możliwości!

Wersja dla nieco starszych dzieci to gra planszowa!
Każdy z graczy powinien mieć swoją kartę z duchem oraz zestaw papierowych kółeczek wyciętych dziurkaczem ozdobnym o średnicy 2,5 cm. Do gry potrzebna jest też kostka. Gracze kolejno rzucają kostką i zakrywają kółeczkami tyle obrazków, ile wypadło oczek na kostce. Gra toczy się do momentu, aż wszystkie obrazki zostaną przykryte kółeczkami. Można wprowadzić zasadę, że w ostatnim ruchu trzeba rzucić dokładnie tyle oczek, ile zostało obrazków do zakrycia.
Aby gra miała charakter intensywnego ćwiczenia logopedycznego, trzeba poprawnie nazywać zakrywane obrazki. Z ostatnim można ułożyć zdanie.

Owocnych ćwiczeń!

Obejrzano w sumie 1 019 razy, z czego dzisiaj 1 raz(y).

Dodaj komentarz