Małe ale bardzo intensywne ćwiczenie z głoską [L] w śródgłosie.
Zadanie zostało przygotowane w formie karty pracy i zawiera: ćwiczenia poprawnej wymowy logotomów oraz słów zawierających głoskę [L] w śródgłosie; kolorowanie, rysowanie po kropkach oraz wycinanie a także uzupełnianie słów brakującymi literami. A na koniec uzyskujemy bardzo ciekawą wklejkę do zeszytu – kwiatka z odchylanymi płatkami pod którymi kryją się obrazki:)
Wydrukuj plik:
Na początku zapoznajemy dziecko z całą kartą pracy: ćwiczymy logotomy i słowa zgodnie z metodyką postępowania logopedycznego oraz potrzebami dziecka. Następnie dziecko łączy kropki – do tego celu można użyć ołówka, kredek lub mazaków. Kolorowanie ilustracji proponuję pozostawić jako pracę domową. Tym sposobem nie stracimy czasu na zajęciach a przy okazji zaangażujemy dziecko do powtórzenia materiału i pracy w domu.
Kwiatka z logotomami wycinamy i naklejamy na kwiatka z doniczką.
Ważnym elementem jest uzupełnienie słówek brakującymi literami – można to zrobić pozostawiając dziecku wzór lub zakrywając słowa i prosząc o wykonanie tej czynności z pamięci. Oczywiście, zapisane słowa głośno odczytujemy:)
I gotowe! Płatki kwiatka odchylają się a pod nimi znajdują się pasujące do ćwiczeń ilustracje!
Wykonujący tyle różnorodnych aktywności w bardzo interesujący sposób ćwiczymy wymowę a także sprawność manualną dzieci. Jednocześnie całe zadanie to interaktywna wklejka do zeszytu logopedycznego, motywująca do pracy w domu.
Dobrej zabawy i owocnych ćwiczeń!
Dodatkowo
Kompletny zestaw materiałów do pracy nad głoską [L] znajdziesz w paczce gier logopedycznych.
Moja głoska [L/L’]. Paczka gier logopedycznych jest to zestaw obejmujący pomoce do pracy nad prawidłową wymową głoski [L] oraz jej miękkiego odpowiednika [L’]. Już nie musisz się martwić, co dalej ani tracić czasu na wyszukiwanie materiałów do zajęć! Bawiąc się z dzieckiem, z wykorzystaniem gier zawartych w opracowaniu, osiągniesz zamierzony cel.
W paczce znajdziesz:
– zestaw 88 stron gier planszowych, dzięki którym przeprowadzisz kompleksową terapię głoski [L] oraz głoski [L’], głoski te nie mieszają się w zadaniach;
– 6 stron słowniczka obrazkowo-wyrazowego oraz 2 strony słowniczka zajęciowego;
– materiał językowy jest bogaty, czysty fonetycznie, opracowany zgodnie z metodyką postępowania logopedycznego;
– różnorodne, autorskie gry z prostymi do nazwania obrazkami, tworzą kanwę do świetnej zabawy;
– efekt końcowy to piękna wymowa!