Rysowane wierszyki stymulują rozwój mowy dziecka, stanowią miłe urozmaicenie zajęć logopedycznych prowadzonych z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy. Bawiąc się w domu wspólnie z dzieckiem z wykorzystaniem „Rysowanych wierszyków” miło spędzimy czas, a przy okazji pokażemy dziecku jak korzystać ze słownej instrukcji.
Czytając wierszyki kolejno rysujemy podyktowane rzeczy i dzięki trzymaniu się „instrukcji” powstają piękne rysunki.
Dodatkowo ćwiczymy nazwy zwierząt, nazwy części ciała, pokażemy jak narysować kozę lub koguta, damy dziecku poczucie jak jest dla nas ważne bycie z nim i wspólne, radosne tworzenie.
Materiały i przybory:
- kolorowa kartka na okładkę
- 2 białe kartki A4
- wydrukowane teksty wierszyków
- nożyczki
- zszywacz biurowy
- klej
- kredki
1. Kolorową kartkę składamy i przecinamy na pół tak, by miała format kartki z zeszytu. Wykorzystamy tylko jedną jej część, która będzie okładką książeczki.
2. Obie białe kartki przecinamy również równo na pół. Powstanie nam 4 karteczki.
3. Wszystkie przygotowane kartki składamy jedna na drugą: najpierw kolorową, potem białe i zginamy na pół. Zszywaczem zszywamy solidnie jeden brzeg tworząc książeczkę.
4. Drukujemy teksty wierszyków. Wycinamy każdy wierszyk osobno.
5. Rozpoczynając od pierwszej kartki po lewej stronie naklejamy tekst wierszyka, po prawej robimy do niego ilustrację. Możemy: czytać i rysować jednocześnie z dzieckiem lub najpierw przeczytać wierszyk i dorosły sam rysuje wzór a dopiero przy drugim czytaniu wierszyka, dziecko rysuje go w swojej książeczce.
Okładka:
Kotek:
Kurczątko:
Kacper:
Świnka:
Chmura:
Kogucik:
Niedźwiedź:
Koza:
Teksty rysowanych wierszyków można znaleźć w książkach: „Rysowane wierszyki i zagadki” E.M. Minczakiewicz, „Rysowane wierszyki” E. M. Skorek, „Rysowane wierszyki” W. Szumanówny
Możliwość komentowania została wyłączona.